Saturday, December 31, 2011

Cerita Sebelum Tahun Baru




Kurang lagi lima belas minit sebelum masuk ke tahun baru. Tahun baru bermakna kena ada azam baru.



Itu kata orang.



Kalau azam tahun lepas pun belum capai lagi macam mana pulak? (Azam tahun ni ingat lepas dapat kerja nak beli la kereta sebijik tapi kerja pun belum dapat lagi. Heh.)



Tahun ni boleh jadi tahun yang amat mencabar bagi aku. Penuh dengan cerita manis, masam, masin dan tak kurang juga tawar. 



Bermula dari tesis sampai lah kepada cerita berhenti kerja. *Reporter? Oh NOOOOOOOO!*. Sebab aku tak nak kerja wartawan KLIK SINI.



                                           Sebuku tesis


                         PPBL UKM : Tempat timba ilmu sambil bergosip. ehh


 
Selama 3 tahun aku berulang alik ke sini. Selama tu jugak lah aku ada beberapa lecture aku miss tanpa aku  sengaja :P Tampat ni sangat nostalgia kot. Lepas hantar tesis kat sini aku terus rasa bebas ibarat satu tanggungjawab untuk dapat segulung degree dah lepas. Dalam kepala konon dapat jadi pegawai PTD, bayar hutang belajar kemudian ke part yang paling ditunggu, iaitu mendirikan masjid. Ehemmm!



                        Akhirnya, dapat jugak aku merasa pakai jubah konvo




Tapi betullah kata orang, apa yang kita rancang belum tentu akan jadi. Kita merancang tapi Tuhan jua yang menentukan. Kesudahannya,aku sedang mencari kerja. Dan satu perkara yang pasti, aku nak sangat sambung belajar dalam bidang psikologi sebab aku memang suka psiko orang keh keh keh. 






ME : Selamat tahun baru sayang.. eh semua pembaca! hikhik.

5 comments:

  1. Teruskan usaha mencari kerja. InsyaAllah akan dapat =)

    Happy new year my dear =D

    ReplyDelete
  2. selamat thn baru....

    ReplyDelete
  3. leli dah xsbar nak kawen yer.hehehe.

    ReplyDelete
  4. thanks all! (:

    jejan : bukan tak sabar tapi teruja hehe!

    ReplyDelete

KATAKAN APA SAJA