Monday, December 12, 2011

Tak baik membazir makanan



Kalau dulu jumpa kawan-kawan atau sedara mara, spontan diorang akan cakap,


Eh kurusnya awak, tak makan nasik ker?


Dan aku pun menjawab dengan tersipu-sipu malu,


Err. Mana ada. Kurus sangat ker? (Konon-konon aku pulak yang tanya. Ceh. )


Aah la!


Yeke, takdelah (Sambil dalam hati aku gelak sakan hehe)


Tapi sekarang kalau jumpa kawan lama aku yakin yang diorang akan gelak tengok aku -__-



Semenjak dah tak kerja dan duduk kat rumah lain pulak jadiknya. Badan aku makin bertambah kuat dan sihat. Kadang-kadang aku pun jadi risau bila selera makan aku makin membuak-buak.


Walaupun jam dah masuk pukul 12 tengah malam waktu semua orang tengah lena dibuai mimpi, kalau terasa lapar aku akan tetap carik nasik. Dah tu makan bertambah-tambah pulak. Heh.





               Ni bukti aku memang tak pandai membazir makanan




Err.  -__-





ME : Fizikal bukan penentu bahagia. Ewah.

6 comments:

KATAKAN APA SAJA