Tuesday, December 20, 2011

Pantang



Setelah hampir empat hari empat malam berpantang dengan segala macam makanan tak boleh dijamah *tipu tadi aku makan udang*, tidur kena beralas kain, jangan keluar rumah nanti bentan, baju kena basuh asing nanti berjangkit dan macam-macam lagi lah yang semuanya kena patuh kalau nak cepat baik.



     Kecik-kecik cili api tapi sakit sungguh tak terperi. Sobb sobb :(



Ni semua pantang akibat melahirkan anak eh bukan anak orang lah ni anak-anak kudis kecik-kecik yang mula-mula nampak comel tapi lama-lama membesar bersama air bisa yang tumbuh melata tanpa rasa malu apatah lagi segan sampai muka dah serupa zombie -__-


Nak tidur malam takpayah cakaplah, miangnya bukan main terasa. *haipp! ni bukan statement berunsur lucah ok*. Masa mandi kena tahan jelah pedih akibat kesan garu malam sebelumnya. Kalau tak garu kulit rasa miang sangat . *miang lagi?*



      Aku sungguh-sungguh tengah carik daun semambu ni untuk ubat deman campak


                                                    Sumber : Google Image



Tapi yang bestnya bila kena deman campak ni, masa bersenang-lenang banyak dihabiskan depan tv. Kalau dah boring tengok tv, boleh update blog sehari sampai 3 entri, status facebook selang 5 minit update lagi atau takpun layan gosip artis sambil tengok fesyen tudung terkini hihi!.




Sebabnya, orang kata demam campak ni berjangkit, jadi semua yang ada dalam rumah semacam alergik nak geng dengan aku, jadi aku tak dibenarkan masuk dapur masak takut nanti berjangkit kat makanan. Heh. Sampaikan adik bongsu aku dah siap-siap asingkan cawan yang aku kena guna sobb sobb :(




ME : Kalaulahhhh kan, aku tau yang campak ni dasyat macam ni sekali, aku lebih rela kena masa kecik-kecik dulu :(

4 comments:

  1. oh how come ni, i pun tak kena lg...luckily next week balik, beware of u...

    ReplyDelete
  2. kesiannya...
    Akak dah pnh kena masa kecik dulu..darjah 5...
    Memang perit...
    Get well soon Leli =)

    ReplyDelete
  3. ila : u kena balik nanti, see the face la.

    fie_na : thanks dear! (:

    kak fana : ye kak memang sangat perit :(

    ReplyDelete

KATAKAN APA SAJA