Tuesday, January 3, 2012

Dilema Nama



Kalau dulu setiap kali ada orang tanya nama penuh aku mesti orang tu akan berkerut dahi. Sebab apa? Sebab diorang cakap nama aku macam orang lelaki. Sampaikan ada yang ingat aku ni lelaki kalau cuma tengok pada nama tapi bila jumpa berdepan, Oh! perempuan rupanya. 


Ni situasi biasa bagi aku.


Mungkin sesetengah orang ingat nama aku takde maksud tapi yang sebenarnya nama aku tetap punya maksud yang baik-baik. 



                            Nama pendek lebih senang nak sebut kan?



"Kesenanganku".



Tulah maksud nama aku. Walaupun takde 'Nur', 'Nurul', 'Siti' atau "Noor', nama ni dah banyak bawak tuah dan kejayaan pada aku. Dah hampir 24 tahun aku guna nama ni dan setakat ni walaupun ada yang cakap nama aku pendek sangat tapi aku tak kisah. Lagi senang nak ingat kan?





ME : Apa ada pada nama.

2 comments:

  1. nama suhaili tu pada perempuan biasa je. eg. suhaili shamsudin seorang penyanyi terkenal pada era 80an dulu.

    pakngah rasa kalau lelaki nama rohani lagi janggal. ramai orang lelaki yang pakngah kenal bernama rohani.

    ReplyDelete
  2. Rohani? err, pelik lah sangat pak cik!

    ReplyDelete

KATAKAN APA SAJA