Saturday, March 12, 2011

Sabarlah Wahai Hati


Mungkin aku yang belum cukup bersabar untuk menghadapi apa yang berlaku di depan mata tapi sukarkah bagi dirinya untuk hormati aku sebagaiman aku cuba hormati dirinya? Kadang kala aku tak faham kenapa orang lain tak dapat nak hormati perasaan pihak yang satu lagi walaupun kita telah cuba sedaya upaya memahami perasaan dia.

Memanglah kita takkan dapat puaskan hati semua pihak tapi at least, kita cuba untuk membuat dia selesa apabila berada dengan kita. Contohnya, bila seseorang tu penat janganlah carik pasal buat beberapa perkara  annoying depan dia seperti buat bising dan gelak kuat-kuat bagai nak tercabut anak tekak (-__-)

Ataupun contoh lain, bila orang lain tengah tidur, tolonglah hormati orang yang sedar tidur. Janganlah masa tu pergi karaoke depan dia pulak. Cubalah fahami keadaan orang lain sama. Selama ini rasanya aku cuba untuk bersabar dan terus bersabar tapi kadang-kadang kesabaran ini semacam sudah tak dapat di kawal lagi.

Tapi walau macam manapun, aku masih perlu bersabar. Biarlah kesabaran yang semakin menipis ini  terus ada dalam diri selagi termampu.







ME : Jujur sahaja, penat untuk terus melayan keadaan ini lagi.



No comments:

Post a Comment

KATAKAN APA SAJA